Saturday, August 07, 2010

Gearet til Dolomitterne

Efter at have nærstuderet højdeprofilerne på de syv etaper i Dolomitterne har jeg ændret gearingen på Pinarelloen dramatisk. Foran har jeg fået monteret en compact. Den mindste klinge har således 34 tænder, mens den største nu har 50 tænder. Bag på har jeg monteret min sædvanlig bjergkrans, hvor største tandhjul har 27 tænder.
Det er med en vis nervøsitet, at tiden for afgang til turen til den italienske bjegkæde nærmer sig. Har jeg trænet nok? Vejer jeg for meget? Holder materiellet?
Nu må det briste eller bære. Tourguide Gert Caspersen har stillet i udsigt, at nogle af turene kan køres kortere, og at der såmænd også er mulighed for at stå over en dag.
Etapernes højdeprofiler kan ses her. Bemærk at Stelvio, de rager over 2.700 meter op, skal passeres!

No comments: