Thursday, May 01, 2008

Op og ned dagen lang

MALLORCA: Jeg kørte alene i dag. Jeg havde behov for en rolig tur med mulighed for at få tankerne på plads. Samtidig gav det også mulighed for adskillige stop, hvor jeg tog billeder.
Det var en rolig tur, men det betød ikke, at det var en let tur. Jeg kørte kystturen i urets retning, og det går op og ned hele tiden. Der er ikke mange flade meter asfalt på den tur. Til gengæld bliver man belønnet med en Guds benådet natur og bjergtagende udsigt, og da temperaturen nu nærmer sig de 25 grader i skyggen, var det et godt valg.

I Esporles standsede jeg hos Es Brollador på torvet, for at få en bocadillo med ost og serano-skinke. Nede i turisthelvedet på sydkysten putter de kogt skinke i bocadilloerne! Det burde forbydes.

Det føles meget roligt i dag, og det er da også 1. maj, hvor de fleste holder fri. Der var god plads på vejene, men trængsel på stranden, da jeg kom hjem. Jeg tog endnu en dukkert i de kolde Middelhav efter dagens dont, og det føltes ikke helt så koldt som i går.

Dagens rute:
Cala Mayor – Palmanova – Calvia – Es Capdella – Andratx – Kystvejen – Estellencs – Banyalbufar – Sa Granja – Esporles (con leche og bocadillo hos Es Brollador) – Establiments – Ringvejen – Stadion – El Terreno – Cala Mayor.

I alt 80 km. Antal højdemeter: Vældig mange.

No comments: