Saturday, June 27, 2015

Et spil skak mod Twitty From The City

NEW YORK CITY: Union Square i New York er blevet forvandlet til et Camilla Plum-marked uden hesteslagtninger. Økologiske grøntsager, friske fisk, honning og andre godter har indtaget det spraglede torv i New York.

Men Manhattans skak-spillere har også - uden degret eller årsmøde - besluttet sig for at flytte deres campingstole og interimistiske borde fra Washington Square, Hyde Park og andre steder på Manhattan til Union Square.

Her mødte jeg "Twitty From The City", en African-American, der arbejder i JFK-lufthavnen, men nu sidder på Union Square på sine fridage for at spille skak mod forbipasserende. 

Jeg har ikke spillet skak i umindelige tider, men lod mig overtale velvidende at jeg ville være fem dollar fattigere få minutter senere. Min spillestil var så gammeldags/uortodoks, at det i få øjeblikke forvirrede ham en anelse - men kun en anelse.

Jeg fik genopfrisket mit skak, og Lone fik mulighed for at tage nogle billeder af en karismatisk sort amerikaner.

No comments: