Sunday, April 27, 2008

83 km sat ind paa kontoen

MALLORCA: Hotel Playa Cala Mayor har lidt generøst tildelt sig selv fire stjerner. Der er ikke så meget at fortælle om det, men en ting er sikker. De har haft danskere som gæster i menneskealder. Mindst to af de ansatte på hotellet taler flydende dansk.

Jeg bor på værelse 401 – i et hjørne af bygningen. Fra den lille altan har jeg udsigt til søsterhotellerne Santa Ana og La Cala, og jeg kan også se Middelhavet. Der er et lille køleskab på værelset, som ikke køler specielt meget, og der er et lille fjernsyn, der blandt andet kan vise Eurosport, så derfor sidder jeg og ser Liege-Bastogne-Liege.

Det store hold brandfolk på over 50 mand og koner er taget hjem, så vi er ikke så mange ryttere på hotellet. Jeg gætter på, vi er 15-20 stykker. De fleste kørte med Gert Caspersen i morges, der havde planlagt en forsigtig start på ugen. Jeg kørte en lidt længere tur med Erik fra politiet, men vi mødte de andre i Port d’Andratx.

Vi har haft fantastisk vejr i dag, men vejrudsigten for mandag antyder regn. Gert Caspersen har allerede annonceret, at han ikke kører, hvis der er regn. Af en eller anden grund er der spejlglat, når vejene er våde på Mallorca, og derfor er det livsfarligt at køre på cykel – specielt i bjergene. Vi kigger nærmere på vejret i morgen.

Dagens tur:
Cala Mayor – El Terreno (forbi det gamle cykelrytterhotel Horizonte) – Soldaterbakken (man kommer forbi en militærforlægning på vej op) – Calvia – Es Capdella – Andratx – Port d’Andratx (Bocadillos-frokost) – Peguera – Tyggegummibakken (det føles som om dækkene hænger fast i asfalten) – Palmanova –Portals Nous (luksus lystyachter og to åbne Ferraier) – Cala Mayor.
I alt 83 kilometer. Var tilbage på hotellet ved 15-tiden.

No comments: