Wednesday, April 30, 2008

Shoppingtur

MALLORCA: Med vinden i ryggen og svagt fald i terrænet kørte vi 45-50 km i timen ned fra Valldemossa. Jeg lå på hjul af Erik, der kender vejen til den nye, store cykelhandler, der ligger i nærheden af stadion. Jeg troede, at jeg allerede havde besøgt samtlige cykelhandlere på Mallorca, men den her kendte jeg faktisk ikke. Vi osede lidt rundt derinde, inden sulten førte os til en kebabbar i Cala Mayor.

Vi var 10 på dagens tur, og selv om der er stor forskel på deltagernes styrke, holdt vi fint sammen det meste af vejen. Gert Caspersen førte næsten hele vejen til bunden af Soller-passet, hvor nogle af de stærke gav den gas opad de meget fine hårnålesving. Nedkørslen på skyggesiden af Soller-passet har tidligere nogle gange været ganske skrækkelig, fordi vejen både har været våd og ujævn, men ujævnhederne i de mange sving er rettet ud, og vejen var næsten tør hele vejen ned.

Vel tilbage i Cala Mayor sprang Erik og jeg i Middelhavet. Det lykkes ikke at lokke andre med. Man forstår det godt: Vandet er sgu’ koldt.

Hvad med vejret?
Der hang nogle truende skyer fra morgenstunden, men de forsvandt i løbet af formiddagen, og det blev varmere og varmere i løbet af dagen. Men vi tog alligevel vindvest på, hver gang vi kørte ned fra et bjerg, for at beskytte os mod den kolde vind – specielt ude ved kysten.

Dagens rute:
Cala mayor – Genova – Ringvejen – Stadion – Sollervejen – Sollerpasset – Soller – Deia – Valldemossa – Stadion – Ringvejen – Genova – Cala Mayor.
I alt 85 km – cirka 1.400 højdemeter.

No comments: