Thursday, April 24, 2008

Opvarmning i København

Overraskelsen var stor, da jeg nåede frem til Ellebjerg Station onsdag eftermiddag. Der var ikke et øje, og stationen er i øvrigt også blevet lukket. Her plejer man at aflevere sin racercykel onsdagen før, man skal på træningslejr på Mallorca - men det skal man åbenbart ikke mere!
Jeg havde tidligere forsøgt at få verificeret, at plejer fortsat var gældende, men Aktiv Rejser, som jeg har købt rejsen af, er gået konkurs, og Bravo Tours, der lige nu mest ligner forklædte ligrøvere, kunne ikke fortælle, om lastbilen fortsat ville holde på Ellebjerg Station.

Afleveringstidspunktet plejer at være mellem 15 og 17, og da klokken nærmede sig 16.30, steg nervøsiteten. For hvad skal man lave på Mallorca uden sin racercykel? Jeg sendte en sms til Gert fra klubben. Han svarede ikke, selv om han næsten altid svarer promte. Jeg ringede til formand Søren, men han svarede heller ikke. Heldigvis ringede han tilbage lidt senere, og hans sagde: "Er det ikke noget med, at opsamling af cykler nu sker fra RoadBikeShop"?

Tak for tippet, sagde jeg, og kastede mig ind i et S-tog fra Ny Ellebjerg Station, der kørte til Flintholm. Jeg var hos RoadBikeShop lidt i kl. 17, og jeg nåede det.
På den måde fik jeg pulsen op, inden jeg overhovedet har ramt en eneste rynke på Mallorca!

No comments: