Friday, April 25, 2008

Mental hjernetræning

KØBENHAVN: Jeg standsede i mit forrige job for halvanden uge siden, og det var sådan set meningen, at jeg skulle holde en afslappende ferie, inden det hårde arbejde på Mallorca og efterfølgende start i nyt job den 5. maj.

Men dagen efter, jeg standsede på Berlingske, ringede min nye arbejdsgiver for at fortælle, at jeg ikke behøvede at møde op den 5. maj. Jeg var fritstillet. De skal spare. Det gjorde mig lidt groggy, fordi jeg igennem næsten to måneder har forberedt mig på at skifte job, og nu har jeg ikke noget job. Så i stedet for at slappe af og lade op til træningslejren på Mallorca har jeg haft travlt med at mingle og aktivere netværket, for at sende følere om jobmulighederne. Heldigvis ringede en trofast kilde for at bede om hjælp, så jeg har arbejdet for ham i denne uge.

Netværksarbejdet har givet pote. Der har åbnet sig nogle muligheder, som jeg nu vil overveje, hvordan jeg skal gribe an. Det kan meget passende ske i sadlen på vej op ad Puig Mayor på Mallorca. Jeg forventer at blive øm i stængerne og få tankerne rystet på plads, så jeg vender hjem fra Mallorca med fornyet mental styrke.

No comments: