Saturday, April 25, 2009

En skrue løs

PALMA, MALLORCA: Snakke-snak, snak-snak, snik-snak. Der er mange flere ord på dette års udgave af træningslejr på Mallorca. Årsagen er ligetil. Denne uge er udset til at være træningsuge for kvinder, der gerne vil i form til Tøserunden, og der er rigtig mange kvinder på hotellet. Uanset form har de en ting til fælles: De taler meget, og støjniveauet er markant højere end de tidligere år, hvor der i helt overvejende grad kun har været mænd, der tilsyneladende ikke bruger den samme mængde ord for at kommunikere med hinanden.

Rejsen herned gik smertefrit. Lufthavnen i Palma er effektiv. Man får kufferten noget hurtigere end i Kastrup, og hotellet ligger kun 20 minutters buskørsel fra lufthavnen, så vi var fremme i Cala Mayor ved 15-tiden. Jeg mødte straks en fra tidligere år, som var frisk på en kort tur, hvor vi kunne teste udstyret.

Det viste sig at være en klog beslutning, da magneten til cykelcomputeren blev slået af på vej op mod Genova, og en skrue forsvandt fra min ene sko, så spændet gik løs. Jeg for hen til cykelmutter i nabolaget, da vi var tilbage i Cala Mayor. Hun havde ikke en enkelt skrue til salg, men havde et sæt originale spænder til Sidi-sko. Jeg måtte slippe 16 spænd for at løse problemet. Det gjorde jeg for at være 100 procent klar til den første rigtige tur i morgen tidligt.

Ruten:

Cala Mayor, Genova, Calvia, Palma Nova, Portal Nous, Cala Mayor. Ca. 30 km.


No comments: