Wednesday, April 29, 2009

En stille dag på kontoret

PALMA, MALLORCA: Man tager et ca. 15 centimeter aflangt brød og deler det. Mellem de to stykker brød lægges seranoskinke skåret lidt tykkere end silkeskåret, nogle skiver lagret manchegoost og en skive overmoden tomat. Brødene klappes sammen og varmes i en toaster, indtil skinken glinser lidt, og manchegoen trækker sig lidt sammen og får mere smag. Til sidst skæres brødet trekvart igennem på langs og serveres sammen med seks hårde oliven hvoraf de tre har en skær af ansjossmag. Så har man en boccadillos, som den serveres på Bar es Brollador i Esporles.

Den smager himmelsk, når man sidder på solsiden på torvet i Esporles efter at have kørt 60 bjergrige kilometer ind på kontoen. Så det gjorde jeg i dag. Fra Esporles går det næsten kun nedad til Palma de sidste 20 kilometer, så det er en perfekt frokost på sådan en træningstur.

Jeg opgav at køre med de andre på den store kongeetape, fordi jeg ikke var helt frisk fra morgenstunden. Derfor kørte jeg kystruten med uret og med stop i Esporles i stedet.

Vinden var kold ude ved vestkysten af Mallorca, men ellers har det været en solrig dag, og jeg blundede også lige en time på stranden, da jeg var tilbage fra dagens tur. Det har i det hele taget været "en stille dag på kontoret".

Ruten:
Cala Mayor, Palmanova, Calvia, Es Capdella, Andratx, Estellencs, Banyabufar, Sa Granja, Esporles, Establiments, Ringvejen, Stadion, El Terreno, Cala Mayor. 80 km.

No comments: