Thursday, April 30, 2009

Krudt i benene



PALMA, MALLORCA: Jeg vaklede lidt i morges med hensyn til valg af hold. Min klub hjemme fra København ville over øens stejleste punkt. Den vej har jeg faktisk prøvet for nogle år siden, og den gang var jeg ikke i stand til at holde mig på cyklen hele vejen. Jeg måtte faktisk trække noget af vejen. Guiden Gert Caspersen tilbød en tur til Sant Elm, der er øens vestligste punkt. Jeg valgte det det sidste, og det blev en hyggelig tur.

Vi var en gruppe på ca. 20 personer. Lidt under halvdelen gad ikke spise frokost i Port d’Andratx, og de kørte derfor direkte hjem. Dermed var vi 12 på hjemturen, hvor der blev trådt godt til – men ikke mere end at der var flere stop undervejs.

Dagens tur bliver efter alt at dømme årets sidste tur på Mallorca. Vi skal hjem i morgen aften, og vejrudsigten for i morgen siger regn. Jeg ved endnu ikke, hvad vi fordriver tiden med i morgen, hvis vi ikke kommer ud på landevejen.

At turen i dag var af den mere tilbagelænede slags blev understreget af, at vi besøgte en vingård, hvor vi smagte på sagerne. Rødvinen var ikke speciel god, men det virkede nærmest som krudt i benene.
På billedet ses en del af dem, jeg har cyklet sammen med den seneste uge.

Ruten:
Cala Mayor, Palma Nova, Calvia, Es Capella, Andratx, Sant Elm, Port d’Andratx, Andratx, Peguera, Palma Nova, Cala Mayor. 75 km rulletur med spontane bakkespurter, tempokørsel, vinsmagning og frokost i Port d’Andratx.

No comments: