Friday, April 24, 2009

Forventningens glæde

KASTRUP: Jeg sidder nu i lufthavnen og venter på AirBerlin-flyet til Mallorca. Har købt en lille flaske vand til 23 kr. og undrer mig over, at lufthavnen i Kastrup efterhånden er omdannet til landets største og dyreste shoppingcenter, hvor det kræver en ihærdig indsats at finde udgangen til flyene. En anden ting, der undrer mig, hver gang jeg er i Kastrup: Helt almindelige familiefædre og mødre køber øl, Gl. Dansk og måske en gang pomfritter, inden de sætter sig ud i flyet. Jeg har ikke noget imod hverken øl, Gl. Dansk eller pomfritter – men kl. halv ni om morgenen!

Ved check in genkendte jeg nogle fra de tidligere år på Mallorca. Det plejer at være et glædeligt gensyn, når vi mødes den ene gang om året. Jeg blev lidt mere afslappet, da en kom hen til mig for at fortælle, at hun ikke er i form. Så er vi to, sagde jeg.

Mon ikke vi starter med at teste stængerne og formen med en tur op til Calvia eller op ad soldaterbakken fra morgenstunden i morgen? Under alle omstændigheder glæder jeg mig til at få cyklen udleveret og testkørt den. Det satser jeg på at nå allerede i dag.

No comments: