Tuesday, July 15, 2008

USA giver karantæne i banken

KØBENHAVN, DANMARK: Jeg havde en fra Blodbanken i røret i dag. ”Har du mulighed for at komme om en time”, lød det bønfaldende. Jeg var i Nivå, da de ringede, så det kunne ikke lade sig gøre. Jeg indvilgede i stedet i at dukke op i morgen, men da de hørte om min seneste tids rejseaktivitet, bliver det ikke til noget.

”Har du været i USA? Så har du karantæne i en måned, fordi du kan være blevet stukket af en myg,” lød beskeden. Jeg kan ikke mindes, at jeg er blevet stukket af myg på den seks uger lange tur rundt i USA. Til gengæld har jeg fortsat adskillige mærker på ryggen efter de loppebid, jeg efter alt at dømme fik på Best Western-motellet i Pasadena.

Jeg har tidligere fået karantæne i en periode, efter at vi har været i Mellemamerika eller Asien. Men det er nyt for mig, at USA også kan holde mig væk fra Blodbanken. Jeg venter nu på at blive klar til den vigtige samfundsopgave det er, at give blod. Jeg smøger ærmerne op om en måned for at aflevere en halv liter.

No comments: