Monday, June 13, 2011

Bye-bye Orlando

ORLANDO, FL: Vi sidder på 24. række i Continentals Boeing 737-500 på vej til New York fra Orlando. Turen tager næsten tre timer, og den koster kun ca. 600 kr. Til gengæld koster en øl seks dollar, og det koster 50 dollar at tjekke to kufferter ind. Lones kuffert var for tung, så vi måtte flytte beauty-tasken over i min kuffert. Det lettede tilstrækkeligt til at få den igennem check-in.

Vi forventer at være på Manhattan ved 19-tiden og dermed have tid nok til smide kufferter ind i lejet lejlighed og møde vores tidligere udvekslingsstudent Jennifer på hjørnet af 33. gade og 5. Avenue kl. 20.

Ellers forventer vi kun at være i New York nogle få dage, inden vi springer ind i den lejede Mazda 6 (el. lign. som der står i reservationen) og kører mod Chicago. Jeg har været i RadioShack og købe en Garmin GPS, og den er sandelig dejlig at have i forruden, når vi skal ud af New York :-)

Florida er ikke min favoritdestination i USA. Men hvis vi af en eller anden grund skulle havne der igen en gang i fremtiden, skal vi have bil. Det er det eneste rigtige i den stat.
Jeg er temmelig usikker på, hvor stor en Mazda 6 egentlig er, men forleden så jeg en Mazda 5, og den så pænt stor ud. Vi får se. Den skal helst flyde godt, når vi nu skal køre tværs over det nordamerikanske kontinent.

1 comment:

Maria said...

Er Lones kuffert allerede for tung???? Det lyder godt ;) og måske også en smule skræmmende Ole.....???

Rigtig god tur videre frem - godt at læse om det hele!