Sunday, June 12, 2011

Et slags paradis for børn og biler

ORLANDO, FL: For 1.099 dage siden skrev jeg min første tweet. Det var på en konference for undersøgende journalistik i Miami.

Nu er jeg igen til konference om undersøgende journalistik og igen er det i Florida. Denne gang Orlando. Men det er først nu, at Twitter giver mening for mig. Twitter er helt sikkert meget større i USA end i Europa. Det opdagede jeg undervejs her i Orlando. Under konferencen sad mange og sendte tweets, mens de lyttede til indlæg. Og jeg må sige, at det var ret så spøjst at sidde i et lokale med min iPad og se, hvad der blev postet på Twitter af mennesker, der opholdt sig i samme rum som mig. Så det begyndte jeg så også at gøre undervejs. Min Twitter-konto har det lidt uopfindsomme navn Mikkelsen.

Jeg pjækkede fra noget af konferencen i går eftermiddags for at tage på tur rundt i Orlando sammen med Lone. Jeg har efterhånden set mange forskellige byer i USA, men Orlando kommer ind på listen som en af de mest mærkelige. Vi tog med en trolley-bus fra hotellet til endestationen. På turen så vi kun outlet-stores, underholdningsparker, vandlande, fast food-restauranter og meget store hoteller. Der er for langt at gå mellem de enkelte spots, og der er heller ikke rigtig noget fortov.  Det er vel et slags paradis for børn og biler.

Nu pakker vi sammen og rejser tilbage til New York, hvor vi skal være nogle dage, inden vi kører mod vest.
Glem ikke at se Lones billeder på www.flickr.com/lonerasser

No comments: