Sunday, June 08, 2008

Stress i Miami

MIAMI: Der er en fire meter høj Henry Moore-skulptur med springvand omkring i lobbyen på Intercontinental i Miami. Det er prangende, men egentlig også beroligende med så stor en sten, der ligger så tungt. Det er dermed en voldsom kontrast til den måde, amerikaner er sammen på, som kan være vældig stressende.

Ved en frokost i går, hvor der blev uddelt priser til det bedste journalistiske arbejde i det forgangne år i forskellige kategorier, blev jeg vildt stresset. Det hele foregik på en gang og absolut ikke i nogen rytme overhovedet. Allerede inden jeg havde sat mig, havde nabobordet fortæret forretten, og da jeg fik serveret hovedretten, var tjeneren klar med kaffe – samtidig blev der holdt taler, præsenteret journalistisk arbejde og talt livligt ved det ottemands bord, jeg sad ved.

På den måde var det hele – næsten – overstået på 45 minutter. Til gengæld blev det rigtig sjovt fra det tidspunkt. Klummeskribenten Dave Berry holdt en helt vild sjov tale. Selv om nogle af detaljerne var lokale og dermed lidt svære at forstå, fik jeg ondt i maven af at grine. Dave Berry flyttede til Florida fra USA i 1986, som han sagde, og er siden blev en ganske berømt klummeskribent på Miami Herald. Hans klummer trykkes i en stribe medier i hele landet, og han er dermed blevet en holden mand.

Afslutningsreceptionen i aftes var lidt tam, så jeg gik en tur til Bayfront Park. Her var der gang i den. Der var levende musik flere steder, og mange steder stod latinoer og dansede ude foran – både unge og ældre. Der var en god stemning, og der var masser af cubansk, costaricansk og anden mellemamerikansk musik. Havde et par hyggelige timer sammen med et par fra Dallas, Texas, der er på ugelang ferie i Florida.

IRE-konferencen 2008 lakker mod enden. Her til morgen har jeg endnu gang hørt Neil Reisner fra Florida International University give tip til navigering på internettet. Han er god og underholdende.

1 comment:

Maria said...

En lille hilsen hefra det dejlige sommerramte København. Godt at 'følge' dig her på siden. Vi glæder os til de næste ugers spændende læsning og 'pust' derovre fra.